Rok 2019/2020 začne 9. září 2019 …

Již plánujeme akce na podzim , tak ať víte vše co se dá. Další dva semestry spolkové činnosti mají opět po 20 týdnech (šíleně dlouhé Vánoce a konec školního roku v půli týdne!). No třeba bude další rok zase po 22 týdnech semestr.

Bonusový bude speciální bootcamp v červenci a určitě přidáme další akce pro vyřádění se členů.

Hurá v boj 🙂

 

Povolání postav do Dračího doupěte naživo… propriety aneb předpoklady

Pět předmětů jako pět předpokladů kostýmu…
Opasek
Brašna
Kniha
Kápě
Plášť

Co myslíte, jaká povolání (archetypy) se za nimi skrývají?

Characters_of_Fantasy_Life 1 B

Krásný nový rok, začínáme 7/1/2019 v pondělí! Nedejte se zmást tanečním v neděli.

Kroužek pro 11+: Dračí doupě aneb šerm v Brně

Krátce připomínáme, že stále běží až dvakrát týdně.
Jedinečný šermířský a dobrodružný kroužek pro děti a mládež 11+!
Jednou až dvakrát týdně hodina plná pohybu, legrace a zábavy (pst možná i nějaké důležité dovednosti, jako první pomoc).

A nový FB pro něj: https://www.facebook.com/Dračí-doupě-aneb-šerm-v-Brně-2160568144181969/

dračí doupě bootcamp hrdinů

Téma pro semestry 2018/2019 – začínáme 10/9!

Téma pro semestry 2018/2019.

Vzdálenost, načasování, cítění – bazální principy skrz naskrz technikami od základních po sofistikované akce.

Podíváme se na nosné kameny celé stavby boje, šermu i beze zbraní. Od základních kroků a jejich smyslu v prostoru a čase vůči útoku i obraně po práci na čepeli a tělo na tělo. Budeme cvičit relaxačním tempem konkrétní techniky různých škol a objevovat paralely. Liechtenauer, Meyer, Fiore dei Liberi, Vadi,  Marozzo, Agrippa, Grassi, Fabris, Thibault, Capo Ferro, Německá škola, Boloňská škola…atd. To jsou jména a přístupy ke stejné problematice, nebýt zasažen a zasahovat.

A pro nás radostné nerdy speciální přístup: Jak by si se stejnými principy a specifickými protivníky poradily postavy fikčních světů? Jak bojuje witcher, asssassin…?

Funkční pouliční sebeobrana Bartitsu pokračuje v jednoduchých akcích ve smyslu uvedených principů. Novinkou bude skladba hodin, pevné tři bloky – hůlka či jiná pomůcka, box a poslední třetina hodiny zápas. Na rozcvičky se postupně naučíme cvičeníčka simulující volný boj (bez stresu).

Ostatní kurzy tvoří kolegové – lukostřelba, CoreTraining, zápas, kaskadéři, strečink a další …

Začínáme 10/9 pondělí po opakovacím sobotním semináři!

Kde a kdy a za kolik nás najdete v létě.

Kde a kdy a za kolik nás najdete v létě:
Chotěboř: Festival Fantazie pátek 6/7 a sobota 7/7, čtyři velké (2 vyučovací hodiny) workshopy Kingdom Come a Zaklínač!
cca 250 den
Brno: Dům rytířských ctností (ano u nás doma 🙂 ) 13-15/7 šest bloků šermu a sebeobrany, lze přijet na půlden i celé tři dny!
od 300 za blok
Pardubice: GameCon pátek 20/7 a sobota 21/7, dvouhodinové semináře pugilismus (drsný box 19. století) boj nožem a sebeobrana policejním obuškem. Zde za super ceny!
170 za seminář!
Těšíme se na vás!

Oba pondělky před svátky máme normál provoz, jen zítra není strečink

Nejbližší tři semináře 21/4, 5/5 a 26/5 čtěte dále

21/4

Velký průšvih nastal…a vy jste zůstali uprostřed nebezpečí, bezbranní a… nebo ne. Ukážeme si jak udělat sebeobrannou pomůcku z čehokoliv. Pak se soustředíme na věci překvapivě po ruce, bodce, kyje a sekerky (i motyčka je sekera). Proměníme židle v úkryt, štít i kopí. Sebereme ghůlovi pušku s bodákem a vyřídíme zbytek útočníků. Prostě Fallout v realitě!

5/5

Tři školy, tři přístupy k řemeslu zaklínače:
Medvěd – velmi stará zaklínačská škola, má pevnost na Skellige, jediná používá těžkou zbroj a specializuje se na silné údery mečem. Součástí i zápasnické triky.
Zmije – mladá škola, Nilfgaard, dva krátké meče či dýky i klasický meč. Často vrahové, stopaři a lovci kořisti.
Vlk – tradiční a všeobecně známá, Kaer Morhen, všeobecný styl ovšem vynikající šerm mečem a znamení.
Veškeré fyzické akce budou realistické funkční postupy, u znamení a specialit se uchýlíme do říše možného.
Pro jakoukoliv kondici a pokročilost.

26/5

Máte osobního strážce? Pak není tento seminář pro vás. Pokud si chcete relaxačně vyzkoušet:
Jak předejít přepadení? Sleduje někdo moje dítě? Slyším v domě lupiče? Hele bankomat, vyberu si já nebo zločinec?

Přijďte. V návaznosti na viktoriánské bojové umění Bartitsu probereme stále aktuální bezpečnostní postupy, psychologii a právo, vyzkoušíme pár vzorových situací při obraně sebe i blízkých. Zaměříme se na rozpoznávání a eliminaci hrozeb, které vypadají moderně, ale vyskytovaly se již v 19. století a lidé vybaveni Bartitsu jim úspěšně čelili.
Od 15 let. S doprovodem po dohodě mladší.
Vše potřebné půjčíme! Pro širokou veřejnost!
Prosím sdílejte, i pokud se sami neúčastníte a bavilo by přátele.

improvised-weapons

Tento týden jedeme normálně! Není je strečink v pondělí a to výjimečně. Po Vánocích začínáme pondělí 8/1/2018

Jak děláme Zaklínače, neboli Witcher fight school.

A. Sapkowski vytvořil úžasné univerzum a CD projekt ho fantasticky rozšířil. Jeho základním kamenem je existence světa, kde po konjunkci lidé čelí nestvůrám a jevům magické povahy. Existuje zde řád Zaklínačů, profesionálů na hubení škůdců a řešení problémů. Tato organizace má několik odnoží, lišících se cílem činnosti a způsoby boje, nazývají se školy Vlka, Kočky, medvěda, Mantichory, Gryfa a Zmije. My jsme se do tohoto vesmíru ponořili hluboko a navštěvujeme ho často, ve fantazii knih, her i dalšího zpracování. A protože milujeme zábavu ve formě bojových umění a jejich výuky, rozhodli jsme se cvičit… jako Zaklínači… skoro.

Pro naši práci s výukou bojových umění jsme přijali premisu existence tohoto univerza, s tím, že pracujeme s typy nepřátel vystupujícími v Zaklínači, pracujeme s efekty magie, oba projevy ovšem racionalizujeme na jejich konečný efekt nikoliv na v naší realitě nerealizovatelnou formu. Tedy například znamení Aard odhodí nepřítele… jakou technologií toho dosáhneme je a nás (ovšem podobnost s využitím skutečné magie je vhodná). Zamyslíme se nad konkrétní bojovou situací (hejno topivců) a potom tvoříme techniky, inspirované knihami i hrami a prostředím série (obrovskou spoustu detailů zatím nikdo neřešil, ale vyplývají z příběhů a jejich pozadí). Technologie řeší vstupní podmínky fantastické, ale vycházející z reálných a funkčních technik středověku, renesance a ovšem i orientálního regionu. A stejně jako mají fantastické akce reálné projevy (máchnutí golemovy paže vás dekapituje jako máchnutí obušku v realitě), stavíme proti nim odpovídající reálné reakce řešící tyto projevy.  A že se v mnohém shodujeme s výkladem samotných tvůrců Witcher univerza? Stačí porovnat střeh ze hry, kde má Zaklínač meč zdánlivě podivně v ohbí lokte… jde o zcela funkční střeh Schlüssel toho, čemu jsme si zvykli říkat Německá škola šermu dlouhým mečem.

V bojovém umění existuje nesčetně škol a mistrů, i Zaklínači mají více škol (jako v reálu), například škola Gryfa je nejstarší, primárně určená proti skupinovým potvorám často humanoidního tedy bipedního typu nebo Kočka je pro změnu mladý odštěpek Vlka směřující často k nájemním vraždám. Samotná škola Vlka je vysoce univerzální a hodně šermířsky zaměřená. Mantichora je pak exotická škola srovnatelná s orientem, využívá zakřivených čepelí. Zmije je školou jedů a pružných útoků, specifická použitím dvou zbraní.

Podívejme se na náš přístup k ztvárnění například školy Gryfa.  Jde o boj proti skupinám nepřátel, převážně humanoidních rysů ovšem ne vždy ozbrojených a často útočících zvláštními způsoby. My se v tvorbě inspirujeme částečně několika školami Japonskými, jejichž katy často řeší mnohočetné protivníky. Dále pak naleznete v technikách čínskou stopu a možná pro někoho překvapivě i velmi Evropská řešení, u nás se bojem s více protivníky tak či onak vypořádala většina mistrů. Za všechny Evropany – mistr Grassi s obouručním mečem (ha Zaklínači v Itálii) řešícím obklopení nepříteli. Nebo Vadi (též ranější Italská škola) který si tři soupeře seřadí do řady… ale to je jen pomůcka, jde opět o boj s přesilou.

Jak tedy na to? Všichni autoři mají základní premisu stejnou… pohyb a zase pohyb. Někteří pak upřednostňují rozražení nepřátel, jíní je obíhají a okrajují okraje. Shodují se většinou na pořadí máchy, seky a body jako užitečné techniky při zásahu. Japonci strojově přesně vedou definitivní rány, Evropané spoléhají více na četnější zásahy a vlastní krytí, orientálci si soupeře doslova okrajují. Spojíme tedy tyto technologie do logického celku prostorového boje s několika principy a základními schématy.

Z hlediska Zaklínače používá Gryf často i znamení, cvičíme tedy včetně simulace znamení hozením nepřátel na sebe pomocí silové manipulace a pák, nebo úderů a tlaků. V případě Aard například používáme tlakový odhazující úder otevřenou dlaní inspirovaný wushu. Nebo znamení Quen aplikujeme při rotačním sklouznutí čepele v bodu.

I u ostatních škol je škála technologií pestrá. Princip využívající sílu protivníka proti němu skvěle zapadne do filozofie Zaklínače „neper se s vidlohonem“. Probereme si například obranu proti silnému úderu ocasem jako verze krumphaw s úkrokem pod plochu úderu, popřípadě vyseknutí rubem s tímtéž úhybem, ve stylu Vlka, Medvěda a Kočky. Nebo sek přes zornahaw do coda lunga s streta a pokračování na dalšího soupeře v mantichoře jako „Bodnutí škorpioního ocasu“, nebo Kočičí předseky otrávenou čepelí na lidi, nebo… no máme vymyšleno přes 120 různých technik, na knihu by to vydalo. Těšte se s námi!

 

Pro příklad obrázek ze hry střeh Schlüssel.

O0D8OXa